Wednesday, July 4, 2007

Electronic Ticket si imbarcarea...

Dupa o sinteza facuta, ieri, dupa ce am parcurs cele 55 de pagini ale acestui topic, m-am gandit sa prezint un rezumat, daca pot spune asa, al celor mai importante lucruri de stiut, vis-a-vis de acest electronic ticket si de imbarcare.

Cele mai bune locuri in avion sunt cele din primul rand de dupa busines sau first, primele de la economy! De cateva ori am avut norocul sa nimeresc pe primul rand de la economy si parca eram la busines: aveam loc sa-mi intind picioarele si puteam sa ma desfasor in fata fara nici o grija!
Singura problema aici, functie de aeronava si de companie e televizorul! De ex. klm zboara cu airbus spre continentul american si aici nu e nici o problema ca fiecare are propria consola de entertaiment - tv, radioa, show, etc; dar la celelalte tipuri de aeronave poate fi o problema. Cele mai neplacute sunt in spate, din cauza zgomotului de la motor!

Despre alegerea/rezervarea locurilor: agentul de ticketing va poate rezerva inca de la emiterea biletelor locul in avion!

Pentu cei care au unele nelamuriri cu privire la biletele de avion tip e-ticket:

Am sa va dau mai jos un exemplu de bilet e-ticket [ETKT] pe care l-am avut eu la un moment dat:

ELECTRONIC TICKET

PASSENGER ITINERARY RECEIPT

DANIEL TRAVEL AGENCY DATE: 21 JULY 2006

PIATA OVIDIU 13 AGENT: 9690

CONSTANTA NAME: CIOBOTARU/DAN MR

IATA : 999 99994

TELEPHONE: 40222 999939

ISSUING AIRLINE : KLM ROYAL DUTCH AIRLINES

TICKET NUMBER : ETKT 074 5924825545-46

BOOKING REF : 1A/Z73JMH,CO/BT5LMY

BOOKING REF : 1A/Z73JMH,KL/Y6PNQD

FROM /TO FLIGHT CL DATE
DEP FARE BASIS NVB NVA BAG ST

BUCHAREST OTOPE KL 1358 M 29JUL 0615 MHKLAFRO PC OK

AMSTERDAM ARRIVAL TIME: 0805

AMSTERDAM KL 0657 M 29JUL 0930 MHKLAFRO PC OK

NEWARK ARRIVAL TIME: 1145

TERMINAL:B

...
Biletul mai contiuna putin dar nu mai are importanta.

Acum o scurta descriere a lui:
- in partea de sus se afla datele de identificare a celui care a emis biletul: agentia de turism, adresa ei, codul agentului care a emis biletul, numele pasagerului.
- compania de zbor: KLM ROYAL...
- numarul biletului: ETKT 074... [aceasta inseamna ca e bilet electronic si ca are nr respectiv. Voi va trebui sa tipariti aceasta hartie si sa va prezentati cu ea la ghiseul KLM unde se face check-in ptr cursa voastra. Cei de acolo va au deja in sistem iar voi impreuna cu pasaportul va identificati si ei va dau astefel biletul de zbor in care e trecut si locul in avion si mai multe date. Din aces bilet o parte ramane la poarta cand se face imbarcarea si o parte ramane la voi, drept dovada ca ati facut calatoria si (doamne fereste) daca va pierd bagajele sau cine stie ce, il aveti ca dovada. Dupa terminarea calatoriei nu mai are nici o valoare!
- apoi urmeaza cateva date de indentificare ale rezervarii....
- apoi datele despre fiecare cursa a calatoriei: buc-amsterdam, amsterdan-newark (cazul de fata), ora sosirii, si un alt cod [MHKLAFRO] care spun mai multe despre calatorie: gen daca are sau nu masa, etc. Nici eu nu le stiu pe astea prea bine ca nu lucrez in domeniu.

La sfarsitul biletului mai sunt cateva date despre cum s-a calculat pretul si alte chestii de genul asta dar pe care nu le mai descriu aici!

In concluzie: tipariti ce primiti pe email, acest e-ticket, VERIFICATI TOATE datele de pe el [nume pasager, curse si destinatie, ora sosirii, etc] si daca ceva e gresit sau nu corespunde cu ce ati cerut, verificati cu cel care a facut rezervarea ca sa va lamureasca... si apoi aveti grija de el si luati-l cu voi la aeroport!

Apropos: se poate merge si fara acest bilet la aeroport...E avantajul e-ticketului fata de paper-ticket, iar la aeroport unde se face check-in pentru cursa voastra mergeti doar cu pasaportul si spuneti ca aveti bilet la aceasta cursa si ei va au in sistem si va dau biletul de imbarcare. Stiu ca se poate si asta, eu nu am facut-o dar stiu persoane care nu au timp/posibilitatea sa ia biletul tiparit si au mers asa, doar cu pasaportul.

In toate aeroporturile sunt bioruri...
In Otopeni va dau direct biletul pana la destinatie... Iar in Londra/Amsterdam/Praga, etc. nu se mai trece pe la nici un birou, ca deja ai bilet! Se merge direct la poarta de unde se ia avionul! Sunt panouri mari in care sunt afisate toate cursele si de unde pleaca! Iar in toate aeroporturile sunt informatii suficiente pentru a gasi ce te intereseaza!
Si daca nu va descurcati intrebati acolo la un desk de la oricare companie, unde e ceea ce cautati si va indruma ei sigur!

Probleme mai mari ar fi la aeroporturile unde se schimba terminalul, gen cel din Paris! Dar pentru toate aceste detalii intrebativa agentul care va facut rezervarea: se schimba sau nu terminalul? cum se face? ei sunt in business si stiu foarte bine toate marile aeroporturi! Iar apoi si pe siteurile companiilor sau chiar ale aeroporturilor se pot verifica asemenea informatii (harta aeroportului, orarul curselor, etc).
Mai trebuie specificat ca acolo unde ti se va emite biletul de avion (Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta, etc.) pe acel bilet fizic cu itinerarul de zbor vor fi 2 foi atasate (asta daca e doar dus biletul) si 4 daca e dus-intors. Prima foaie ti se va rupe de unde pleci, din acel bilet iar foaia a 2 a ti se va rupe din bilet acolo unde veti schimba avionul.

Si atunci cand te prezinti la aeroport la compania aeriana pe care ai biletul ONLINE mai nou trebuie sa le dai doar pasaportul sa vada ca esti tu si nu e necesar sa ai cu tine foaia cu rezervarea printata. Va zic asta ca asa am patit in ultimele calatorii cu bilete cumparate de pe internet.

Despre papuci in avion... La cursele lungi (peste 10ore non-stop) am primit de la unele companii niste papuci de hartie... daca le pot spune asa...Haois dar foarte relaxant! Personal, dupa ce decoleaza avionul, pun pantofii deoparte! Si multi am vazut ca fac asa.

Despre greutatea bagajelor: 2x32kg sau 3x23kg este acelasi lucru! Nu are rost sa va faceti probleme! Ar fi bine de stiut conditiile de emitere ale fiecarui bilet si, in special, ale acestora prin OIM ca sa nu avem surprize la check in!
Pe ei ii intereseaza asta (cate kg sunt de pasager) pentru ca toate aceste kg sunt automat insumate iar pilotul STIE destul de bine cate kg are la bagaje-cala! Este o informatie necesara pilotului la decolare, o stiu de la cei care lucreaza in domeniu.

Despre My Booking: cand i se face o rezervare, chiar daca a fost platit sau nu, fiecare bilet are, automat, atasate si conditiile in care se emite acesta. Eu de ex. am incercat si alte variante pentru a ajunge in Canada... Si cel care a facut cautari pentru mine (agent de ticketing) pentru fiecare optiune (fie ea rezervare sau nu) imi putea spune exact toate conditiile biletului: cate bagaje de pers, cate kg de bagaj, clasa de calatorie, daca/cum se poate modifica biletul, nr. de mese pe avion, etc. Asa ca eu cred ca, in momentul cand avem rezervarea, putem cere la cel care a facut-o conditiile de calatorie!

In urma cererii la OIM a detaliilor despre bilet:
Cei de la OIM mi-au dat drept link pentru informare asupra conditiilor biletului site-ul de la British Airways!
Apoi am cerut si codul rezervarii (si l-am primit) si prin optiunea de My Booking (de pe site lui BA) am acces la toate informatiile despre zborul meu.

(Fragmente din relatarile lui Dan Ciobotaru, din Bucuresti. Sursa: topicul "Cele mai ieftine bilete de avion")

Multumesc, pe aceasta cale, lui Dan Ciobotaru, care a avut bunavointa sa ne impartaseasca din experienta calatoriilor sale, cu avionul.

No comments: